Plan: | T en D terrein |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0150.D135-VG01 |
Bij de ontwikkeling van de nieuwe woningen is het uitgangspunt dat de verkeersstructuur qua indeling en structuur logisch aansluit op de bestaande wegen. De maximaal toegestane rijsnelheid voor het plangebied bedraagt 30 km/h. Om deze maximale snelheid af te dwingen worden op strategische locaties snelheidsremmende maatregelen gerealiseerd. Op de Veenweg geldt een maximale snelheid van 50 km/h.
Om de bereikbaarheid van hulpvoertuigen en vuilniswagens te garanderen is de maatvoering van de straten afgestemd op de voertuigkenmerken van deze voertuigen.
De hoofdontsluiting van het plangebied vindt plaats via de Weseperstraat en de Oude Holterweg.
Voor voetgangers wordt op de Veenweg een oversteekvoorziening gerealiseerd, ongeveer ter hoogte van de speeltuin.
In het stedenbouwkundig plan voor het plangebied is uitgegaan van zowel parkeren op 'eigen' terrein als parkeren in de openbare ruimte. Om te garanderen dat de beschikbare parkeergelegenheid gelijkmatig over het plangebied wordt verdeeld, is het plangebied verdeeld in een vijftal “parkeerblokken” (zie onderstaande afbeelding). De parkeercapaciteit binnen deze blokken dient minimaal te voldoen aan de berekende parkeerbehoefte op basis van de parkeernormen zoals vastgelegd in de gemeentelijke bouwverordening.
De minimale parkeernorm per blok is 1,4 pp/woning. Daarnaast geldt voor blok 1, 2 en 5 dat een aantal extra parkeerplaatsen aangelegd dienen te worden ten behoeve van de speeltuin. Het gaat om respectievelijk 4, 2 en 3 parkeerplaatsen.
Vijf "parkeerblokken"
Bovenstaande is juridisch verankerd in de planregels en op de verbeelding. De vijf parkeerblokken hebben de aanduiding "specifieke vorm van verkeer 1 t/m 5" gekregen (zie artikel 9 Algemene aanduidingsregels). Om enige flexibiliteit te realiseren bij de daadwerkelijke stedenbouwkundige inpassing, is een afwijkingsbevoegdheid opgenomen.